mandag den 3. februar 2014

Til alment vel og god dannelse

Jeg er i fuldt firspring i færd med at færdiggøre min Stalker-phd. Det har kastet cirka 30 nye 'venner' af sig, og jeg har fundet omkring 30 nye personer at følge på en ti dages tid. Det skriver mig ikke ind i historie-bøgerne, men det er sådan set heller ikke meningen.

[ jeg elsker den Follow-knap – den tiltaler virkelig min Stalker-identitet. Iøvrigt anbefaler jeg ALLE at aktivere den. Så kan man stalkes uden at være Friends med sine stalkere  ]

Nu er jeg nået til kapitlet om 'Internetforelskelser', og jeg har umådelig megen lyst til at dele alle de vigtigste emneord med dig. Men det er alligevel en kende grænseoverskridende (jep! den er god nok: jeg har dem faktisk) at tagge/mærke en række mennesker, jeg dårligt kender, så jeg har barberet listen ned til tre. Fælles for dem er, at det er mennesker, jeg beundrer for deres gøren, laden og virke og i det hele taget.

Maria Popova: Kender hende (naturligvis) ikke personligt, og hvis jeg nogensinde møder hende, vil jeg nok stå og glane med kæben limet til gulvet - stum som en paraply i tørvejr. Hun er hjertegod og hyperintelligent! Tjek hende ud på Wiki og læs for eksempel, hvordan hun får timerne til at gå, når hun har overstået sin morgen-fitness. Man kan blive helt forpustet bare ved at læse det – så er du advaret!

Didde Elnif: Ja, det er så tredje gang, jeg tagger damen på en uges tid – håber hun tilgiver mig. Jeg vil ikke sige så meget om hende, da der er nogle netværksmæssige problematikker at tage hensyn til. Tjek hendes cv på http://www.linkedin.com/in/elnif – det er altså rimelig funky. Tror ovenikøbet den nye nydelige hat fra King's College London mangler … jeg håber, hun bliver en af dem, der kan/skal redde den danske medieverden fra totalt kollaps.

Mette Moestrup: Digter/forfatter/performer/debattør. Hende har jeg heller aldrig mødt, men vi har dog en fælles bekendt eller to, så kaffeslabberasen er ikke en uopnåelig fantasi. Hun har hjertet i de rette folder og en hjerne, der følger trop. Jeg har været forelsket i Mette Moestrup, siden jeg så hende i Den 11. time hos Mikael Bertelsen (lagde du mærke til, hvor elegant jeg lige fik ham nævnt også?), og den forelskelse er kun blevet mere alvorlig, siden jeg begyndte at stalke hende her på Fb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar