fredag den 7. februar 2014

Padre Putin?

Lidt mere uargumenteret hids-mig-op fra sidelinjen/fordømmerpanelet, inden jeg tager til Århus - Smilets By! for at spille skak det meste af weekenden. 64-felters sorthvid stillingsvurdering med klare ubrydelige love - det skulle være til at forstå, burde man mene.

Jeg har ikke set dokumentaren Putins Lege endnu. Derfor har ikke jeg set, hvordan han tryner og bestikker sig gennem det meste af beslutningsprocessen; derfor har jeg ikke set, hvordan han i egen høje herre agerer entreprenør på flere af de største byggeprojekter; derfor jeg ikke set, hvad de officielle - med en fed SORT (eller måske nærmere Brun!?) streg under officielle - 280.000 millioner kroner egentlig går til.

Men vi vidste ALLE udmærket allerede, at der i dette forløb er blevet smidt titusindvis af fredelige og lovlydige borgere på gaden til Ruslands såkaldt fælles bedste (som det også skete i Ukraine før EM i fodbold) - og for at reparere en smule på Padre Putins mere end blakkede profil.

Her er lige et par retoriske, lukkede og muligvis afstumpede spørgsmål:

Bør man, når man er ellers er fortaler for demokrati, menneskerettigheder og almindelig anstændighed, sende sine vintersports-atleter til et OL, der er bygget på en bundløs sump af brud, brutalitet og blod?

Kan man i folkefornøjelighedens og fordummelsens navn (det er jo brød, underholdning og pengenes magt, det handler om - det vidste allerede de gamle romere) forsvare denne åbenlyse og hjerteskærende leflen for Putin, der gang på gang overtræder alle tænkelige etiske og menneskeretslige bestemmelser?

Padre Putin? Ja, mamma mia!

http://www.upworthy.com/here-is-the-shocking-footage-of-gay-men-being-beaten-on-camera-in-russia?c=ufb1

http://bit.ly/1gapQrI

Ingen kommentarer:

Send en kommentar